mitt sista inlägg

så! nu har jag tagit bort allt jag hade att göra med denhär bloggen.
Ni säger att jag drar honom i munnen och i princip att han är omöjlig !

Jag hoppar inte 1 m och jag rider inte LA, kan ni inte prata om sånt ni vet något om?Jag hopptränar inte och jag tränar bara en gång i veckan på ridskola, men jag tycker Fanny borde avgöra om jag är en bra ryttare för honom eller inte. INTE ni. Prata om något ni VET hur är, istället för att snacka en massa skit om hur han var förut, att jag inte kan rida honom för att han inte blir farlig då jag gör det..? skitsnack. jag kanske inte kräver lika mycket av honom som de andra gjorde! Jag vill inte göra det eftersom jag fortfarande tränar upp mig själv för att bli en bättre ryttare! Betyder det att jag är dålig??
Tydligen "vet" ni ju att jag inte "kan rida honom ens på pelham". Men för fan kom och titta då om det ska bli sånt jävla nojs????
Hästar förändras. Nu då han inte tävlar och inte jobbar på riktigt lika hög nivå (menar inte att vi bara lallar, utan att vi inte hoppar flera gånger i veckan och inte rider LA!) som förut så är det väl klart att han blir lugnare i psyket också !?

Jag tänker inte förklara mig för att jag rider på 3delat och att det fungerar!? Fanny får säga till om det är något hon vill att jag ändrar på med min ridning. orkar helt enkelt inte ta mer skit, men jag hoppas ni är nöjda nu.

/mia

Kommentarer
Postat av: Elin grängfors

Det var inte jag som tog upp den här...det var du.



Jag förklarade hur han kan bli, inte hur han är.

Han kan bli farlig men jag älskar honom endå, det är inte det som är poängen.

Och jag kommentera inte bara till dig utan till alla anonyma som inte kan stå för vilka dom är men har jälvigt mycket att tycka.



Jag vet att du inte startar L:A? hahah



Han är INTE omöjlig han är bara svår.



Och jag tycker inte du är ''dålig''.

Och du kan rida honom på pehlam, säkert.



Du blir arg på mig för att inte säger det du vill att jag ska säga.



Fanny avgör.



2011-01-25 @ 15:55:52
URL: http://elingrangfors.blogg.se/
Postat av: Carla

Tråkigt att om du ska sluta blogga tycker jag! Men du måste förstå att man reagerar eftersom du säger att han är dålig i ryggen pga ridning med pelham....



Jag svarade även på alla anonyma inlägg(om det är mig du syftar på),tycker inte om att folk skriver en massa saker när dom ingenting vet! Det är väl inte du som skrivit alla dom??



Har ingen aning om hur du rider,men Martini verkar iaf trivas med sitt liv:)! Och det tycker jag är viktigast.



Klart du ska rida på 3 delat om du tycker det funkar,men det ät lika självklart att Fanny rider på pelham.



Ha det bra!



Carla



2011-01-25 @ 16:09:17
Postat av: Lena

Vi ägde Martini i tre år och red nästan enbart på vanligt 3-delat bett. detta funkade bäst för oss. han har aldrig varit en lätt ponny och kommer aldrig att bli det heller men det är det som gör martini. Han är aldrig tråkig,han hittar på nya äventyr varje dag.Jag tycker det är upp til var och än att rida på den utrustning man själv känner är ok, jag tror knappast att Martini misstycker, det talar han om isånnafall var så säker.och du Mia fortsätt att blogga jag tror du gör ett strålande jobb med honom, han hade visat för länge sen om han inte gillade dig, för det har vi sett förut att de ryttare som han inte gillar åker av med besked.Hoppas att allt löser sig och fortsätt rida som du gör.

2011-01-25 @ 19:07:14
Postat av: Beccii (shafi)

Mia skärp dig slutar du blogga slutar jag läsa och det ska ska jag inte!

Du rider bra & du rider honom bra, att du får honom att gå bra på vanligt bett är väl mera än vinst mot alla andras ord om att det inte går?

Kom igeeeeen Mia, sluuta inte, låt inte alla trycka ner dig! tänk mobba lisa style fast så det blir mobba anonym style!

ok? :D

2011-01-25 @ 23:17:05
Postat av: Ida

Sluta inte blogga!! Och klarar du av honom på ett vanligt 3delat så fortsätt med det! Där har du ett bevis att du är en duktig ryttare! Så jag tycker att du ska fortsätta! :D

2011-01-26 @ 06:36:42
URL: http://idan-smilexd.blogspot.com
Postat av: Lisa

Men TACK då, shaf ..

2011-01-26 @ 12:56:54
URL: http://laiishaa.blogspot.com
Postat av: mia

Tack alla, skönt att några håller med mig allafall !!

Shafi: <3

Lisa: hahahahahahah XD

2011-01-27 @ 10:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0