lite skillnad ..

ska ta några punkter på hur martini var & är

DÅ :

Gick inte att rida ut på , bara backade ner i diken & studsade / bockade / stegrade .. 

Gick inte att tränsa oftast , eftersom han var så envis och var rädd om öronen. fick stå en halvtimme ibland.

Han var ganska så svårlastad , fick ha longerlina på båda sidor av transporten & några stycken som hjälpte till !

Han var jätte osäker i hoppningen , stannade ofta och bara sprang som en galning & bockade.

Kunde inte stå inne själv i stallet , bara stegrade och krafsade på golvet. Ibland slet han t.o.m sig :S

Ville inte bli hämtad i hagen , tog typ 15 min om inte mera. har fått mig nån spark i magen och ryggen tack vare
det :(

NU :

Har blivit mycket lugnare i sig själv mycket mera harmonisk .

Går att rida ut på ensam och med flera , fjollar inte så mycket mera , går fram var som hellst.

Han har blivit mycket mycket bättre och säkrare i hoppningen (:

Springer nästan in i transporten och står snällt som en gud kvar där sen .

Han kan vara ensam inne i stallet nu och står hur lugnt och fint som helst , krafsar aldrig mera i golvet bara
när sadeln åker på och ska spännas :b

Nu gapar han efter sitt bett när jag kommer och ska tränsa honom !

Går att hämta bra i hagen , fast ibland vill han retas och springa och leka svårfångad , men det 
går alltid tillslut !

ett plus i kanten är ju att han kan stå snällt ensam i hagen (:

Kram / F

Kommentarer
Postat av: mia

av vad jag har hört från förut så är det iallafall jääääkla stor skillnad :)

Bra jobbat fanny och tack för att jag får vara med och rida din underbara ponny :')

2011-01-27 @ 22:17:51
Postat av: Fanny

Visst va :) varsågod ! Bara kul att du vill och orkar :)

2011-01-28 @ 07:20:48
Postat av: Anonym

Duktiga finaste Martini <3

2011-01-28 @ 10:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0