jag rider som jag vill :)

punkt slut , rider jag på pelham så gör jag det :)
kollade på elins kommentar och stämmer ganska bra..

han testade ju mig skit mycket när jag köpte han och när jag red honom i somras!
och jag lovar han kan om han vill :) och om man begär något av honom
så blir han bångstyrig ! men sålänge man inte gör det så går han säkert bra på vanligt :)
för både mina & elins tränare har sagt att det är pelham man ska rida
han på ! , för han kan bli farlig & riktigt vild.
och sen så om man rider på vanligt bett blir det ju som att såga ner honom i form och
dra alldeles för mycket ... därför rider jag på pelham och är mjuk i handen i stället :)
och min häst är nöjd med det och trivs , det är huvudsaken :) 
och jag har fått beröm för att jag har fått han så fin och lugn nu av tränaren  , så nöjd :)

Kommentarer
Postat av: Eve

bra skrivet! hellre en liten förhållning med starkare bett än att dra med ett 3 delat "bara för att"



2011-01-24 @ 21:02:06
URL: http://elitponnisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0