Dag 1 - Presentera mig och min häst

Okej vi börjar väl direkt då (:

Har ju redan skrivit lite om honom med
kan detaljera lite mera och lite om hur han är !

Han är då en 16 årig New Forest valack ca 144 centimeter i manken.
så han är inte så stor (:
han är född den 2 juni 1994 på Dimmans Stuteri hos Helena Grühb.
e. Jolly Roger u. Martina II
Han har väl haft ca 6 andra ägare samt uppfödaren.

Utb L:A dressyr MSV hoppning (plac. i MSVB) och debuterat fälttävlan.

Jag köpte Martini i maj 2008 av Joanna Ström ,men allt funkade inte riktigt som det skulle
mellan oss så han fick åka iväg till henne igen 1 år senare.
senare på hösten/vintern åkte han till sin fodervärd Elin Grängfors.
där hade han det super bra och dom passade bra tillsammans och startade och vann flera tävlingar och
debuterade L:A på slutet.

Han kom tillbaka hit till åland den 8 november 2010 igen tror jag .
Och nu har allt gått super ! orkar lite mera nu när Mia också rider (:

Men han är inte en lätt häst, han har verkligen humör och är väldigt smart.
och envis , sen är det krut i honom , han älskar att få hoppa så han
blir så glad så han bara vill springa och springa ! därför är han så pass svår att rida och hantera i hoppningen
när allt ska gå så fort , men i dressyren har han blivit bättre han går nu mera i form 
men för att han ska gå riktigt lugnt och fint ska han värmas upp ett tag.
Men han är världens mysigaste och gulligaste ponny som aldrig vill något elakt .

Men ska försöka satsa på att starta någon hopptävling nu ivår , så se upp ;)

Då var det min tur .
Jag heter Fanny och är just 15 år och kort bara 160 lång.
men det är ju bra så slipper jag växa ur martini (:
jag har väl ridit sen jag var 7 .
jag har väl ganska så stora mål nu i min ridning men det går långsamt att nå dom, har börjat med mitt första och det är att bygga upp mitt förtroende för martini och det har gått super hittills !

Mia får berätta om sig i ett inlägg sen och om hon vill skriva någonting om martini oxå !







Kommentarer
Postat av: Carla

Vilken fin blpogg ni har gjort! Blir så himla glad över att se att det funkar så bra nu:D! Saknar den lille ponnyn :(. Ge han en puss fån mig ;D

2011-01-22 @ 15:51:16
Postat av: Lena

va roligt att martini har fått en egen blogg.Jättekul att att funkar så himla bra för dig Fanny nu det är du värd. Vi saknar den lilla plutten jätte mkt , men tänker nog komma och pussa på honom snart.

2011-01-23 @ 00:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0